Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów
okładka książki;  planeta Ziemia na biało-czarnym tle okładka książki;  planeta Ziemia na biało-czarnym tle

Książka Radosława Sajny-Kunowsky'ego o "National Geographic"

Nakładem Wydawnictwa UKW ukazała się najnowsza książka dra hab. Radosława Sajny-Kunowsky'ego, prof. ucz., pt. "National Geographic - globalna marka multimedialna i misja ochrony planety". Jest to pierwsza w Polsce monografia poświęcona temu znanemu amerykańskiemu magazynowi popularnonaukowemu, który wydaje kilkadziesiąt edycji w różnych językach (m.in. w polskim od 1999 r.). Dziś National Geographic (NatGeo) to globalna marka multimedialna, obecna na światowym rynku telewizyjnym i ciesząca się ogromną popularnością w mediach społecznościowych, zwłaszcza w serwisie Instagram - dzięki atrakcyjnym fotografiom, z których od dawna słynie to czasopismo. We współczesnej misji National Geographic Society - stowarzyszenia założonego w Waszyngtonie i wydającego "National Geographic" od 1888 r. - jest m.in. ochrona planety (i jej "cudów"), co jest szczególnie ważne w obliczu zmian wynikających z ocieplenia klimatu. Prof. Sajna-Kunowsky jest m.in. członkiem-założycielem International Environmental Communication Association - międzynarodowego stowarzyszenia naukowego, założonego w USA w 2011 r., zajmującego się problemami komunikowania dotyczącego środowiska.