Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów
Tom4: Tom4:

"Sport i media" - nowa publikacja Instytutu

W ramach serii wydawniczej naszego Instytutu pt. "Kultura medialna i komunikacja społeczna" ukazał się długo oczekiwany 4. tom pt. "Sport i media - wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne" pod redakcją dr Katarzyny Domańskiej i dra hab. Radosławwa Sajny-Kunowsky'ego, prof. uczelni. Autorami rozdziałów są m.in. pracownicy naszego Instytutu, tj.: prof. Sajna-Kunowsky, dr Wiesław Czechowski, dr Katarzyna Miętkiewicz-Centała i mgr Michał Żurowski, ale także absolwentka dziennikarstwa na UKW i doktorantka UMK mgr Paulina Sajna-Kosobucka, studentka UKW Oliwia Rumińska, a ponadto dziennikarze sportowi: red. Hubert Malinowski (TVP) i red. Piotr Chłystek ("Przegląd Sportowy"). Praca - wydana w formacie e-book - zawiera artykuły badawcze, ale także eseje i felietony. Zachęcamy do lektury.

Sport i media łączy silna, wielopłaszczyznowa relacja, w której istotne znaczenie mają takie zjawiska, jak mediatyzacja i komercjalizacja. Sport w mediach łączy się też z wieloma innymi sferami działalności ludzkiej i funkcjonowania społeczeństwa, jak ekonomia, polityka, kultura i sztuka itd. Niniejsze opracowanie jest próbą przedstawienia wybranych aspektów teoretycznych i praktycznych tejże relacji – z różnych perspektyw. W części pierwszej książki umieszczono cztery rozdziały o naukowym charakterze, dotyczące relacji mediów i sportu. W drugiej części znalazł się rozdział przedstawiający studium przypadku poświęcone sponsoringowi sportowemu. Zaś trzecią część książki stanowią eseje i felietony, napisane przez dziennikarzy sportowych. Większość autorów niniejszego opracowania związana jest z Instytutem Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Pobierz pliki