O Instytucie
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów powstał w 2019 roku w wyniku połączenia trzech Katedr: Katedry Dziennikarstwa, Nowych Mediów i Komunikacji Społecznej, Katedry Informacji Naukowej i Bibliologii oraz Katedry Socjologii.
Podstawową dyscypliną naukową Instytutu są nauki o komunikacji społecznej i mediach – w tym właśnie obszarze prowadzone są badania, kierowane przez zatrudnionych w jednostce naukowców, zarówno doświadczonych, jak i młodych, podejmujących się m.in. badań dotyczących rozwoju nowych technologii medialnych. Instytut zatrudnia także praktyków z branży dziennikarskiej, reklamowej, projektowania gier czy badań społecznych, których doświadczenie wykorzystywane jest do celów dydaktycznych.
Instytut prowadzi kilka kierunków studiów o profilu praktycznym:
- dziennikarstwo i komunikacja społeczna (I i II stopnia),
- humanistyka drugiej generacji (badanie i projektowanie gier – I stopnia)
- socjologia (I stopnia),
- a ponadto oferuje kilka kierunków studiów podyplomowych.
Dzięki współpracy z interesariuszami wewnętrznymi (Radio Uniwersytet, Klub Uczelniany AZS UKW, Dział Promocji UKW itd.) oraz zewnętrznymi (media regionalne, internetowe, polonijne, agencje reklamy i PR, firmy z branży gier, instytucje publiczne itd.) nasi studenci mają możliwość zdobywania doświadczenia już w trakcie studiów, zaś absolwenci – szybkiego awansu zawodowego. Nasz Instytut bierze udział także we współpracy międzynarodowej na gruncie naukowym i dydaktycznym: nasi wykładowcy uczestniczą m.in. w międzynarodowych konferencjach naukowych, a studenci w międzynarodowej wymianie akademickiej w ramach programu Erasmus+.