INFORMACJA O KIERUNKU
Organizator |
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów, Katedra Prasoznawstwa i Informatologii |
Kierownik |
dr Katarzyna Domańska. |
Czas trwania |
2 semestry, zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele |
Liczba słuchaczy |
30 |
Koszt uczestnictwa |
1 850 zł za semestr. Opłatę można uiścić jednorazowo lub w czterech ratach zgodnie z obowiązującym na uczelni harmonogramem opłat czesnego. |
Kontakt |
Piotr Grenda |
Informacje ogólne
Studium jest przeznaczone dla absolwentów studiów magisterskich i licencjackich. Przygotowuje do pracy w charakterze menadżera kultury i organizatora imprez kulturalnych, zarządzającego instytucją kultury. Kształci umiejętności: organizowania i zarządzania instytucjami kultury, pozyskiwania funduszy dodatkowych, zarządzania projektami, pozyskiwania sponsorów, współpracy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi, działania marketingowe, budowania pozytywnego wizerunku instytucji i budowania marki instytucji, w zakresie działań promocji i reklamy oraz media relations.
Absolwenci mogą podjąć pracę w bibliotekach, teatrach, kinach, muzeach, galeriach sztuki, agencjach artystycznych, urzędach samorządowych.
Zajęcia prowadzą doświadczeni pracownicy UKW, profesjonaliści, eksperci z zakresu kultury, pracownicy instytucji kultury. Większość zajęć odbywa się w formie warsztatowej.
Kwalifikacje:
Umiejętności:
- zarządzania instytucjami w gospodarce wolnorynkowej,
- animacji kultury
- sprawnego komunikowania w organizacji i poza nią
- pozyskiwania sponsorów
- motywowania pracowników
- przygotowywania imprez kulturalnych
- podejmowania działań marketingowych
- promocji instytucji w mediach
- budowania marki instytucji kultury
wiedza dotycząca:
- organizacji i funkcjonowaniu instytucji kultury
- nowoczesnych metod zarządzania
- zarządzania zasobami ludzkimi
- źródeł finansowania kultury
- pozyskiwania funduszy zewnętrznych
- zarządzania projektami
- public relation
- prawnych podstaw funkcjonowania instytucji kultury
- ochrony dziedzictwa kulturowego
- ochrony własności intelektualnej
- informacji i komunikacji w kulturze
- budowania marki instytucji kultury
REKRUTACJA
Zapisy |
do 30 września każdego roku akademickiego |
Wymagane dokumenty |
· odpis dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia · ankieta osobowa, którą kandydat wypełnia podczas internetowej rejestracji na stronie odyplomowe.ukw.edu.pl |
Miejsce składania dokumentów |
Sekretariat Instytutu Komunikacji Społecznej i Mediów, |
Dodatkowe informacje |
O przyjęciu kandydata na studia podyplomowe decyduje zasada kolejności zgłoszeń. |
Kontakt |
Piotr Grenda |
PROGRAM PRZEDMIOTOWY
- Polityki kulturalne
- Organizacja i zarządzanie instytucją kultury
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Podstawy prawne funkcjonowania instytucji kultury
- Ochrona własności intelektualnej
- Źródła finansowania działalności kulturalnej
- Animacja kultury
- Marketing i promocja w kulturze
- Social media w kulturze
- Sponsoring, fundraising, crowdfdunding
- Zarządzanie projektami
- Media w działalności instytucji kultury
- Informacja i komunikacja w działalności instytucji kultury
- Zarządzanie kulturą w sieci
- Seminarium