Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów
Studia Podyplomowe Zarządzania Instytucjami Kultury Studia Podyplomowe Zarządzania Instytucjami Kultury

Studia Podyplomowe Zarządzania Instytucjami Kultury

Informacja o Kierunku

Organizator
  • Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów
Kierownik
  • dr Katarzyna Domańska
Czas trwania
  • 2 semestry, zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele
Liczba słuchaczy
  • 20
Koszt uczestnictwa
  • 1 900 zł za semestr. Opłatę można uiścić jednorazowo lub w czterech ratach zgodnie z obowiązującym na uczelni harmonogramem opłat czesnego.
Kontakt:

Piotr Grenda
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów, Katedra 
Tel. (52) 32 66 435 e-mail: grendap@ukw.edu.pl


Rekrutacja

Zapisy 
  • do 30 października każdego roku akademickiego
Wymagane dokumenty
  • odpis dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia
  • ankieta osobowa, którą kandydat wypełnia podczas internetowej rejestracji na stronie podyplomowe.ukw.edu.pl
Miejsce składania dokumentów

Sekretariat Instytutu Komunikacji Społecznej i Mediów,
ul. Szymanowskiego 3, p. 1.38
85-074 Bydgoszcz,

Dodatkowe informacje
  • O przyjęciu kandydata na studia podyplomowe decyduje zasada kolejności zgłoszeń.
Kontakt

Piotr Grenda
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów, 
Tel. (52) 32 66 435 e-mail: grendap@ukw.edu.pl


Informacje ogólne

Studium jest przeznaczone dla absolwentów studiów magisterskich i licencjackich. Przygotowuje do pracy w charakterze menadżera kultury i organizatora imprez kulturalnych, zarządzającego instytucją kultury. Kształci umiejętności: organizowania i zarządzania instytucjami kultury, pozyskiwania funduszy dodatkowych, zarządzania projektami, pozyskiwania sponsorów, współpracy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi, działania marketingowe, budowania pozytywnego wizerunku instytucji i budowania marki instytucji, w zakresie działań promocji i reklamy oraz media relations.

Absolwenci mogą podjąć pracę w bibliotekach, teatrach, kinach, muzeach, galeriach sztuki, agencjach artystycznych, urzędach samorządowych.

Zajęcia prowadzą doświadczeni pracownicy UKW, profesjonaliści, eksperci z zakresu kultury, pracownicy instytucji kultury. Większość zajęć odbywa się w formie warsztatowej.

Umiejętności:

  • zarządzania instytucjami w gospodarce wolnorynkowej,
  • animacji kultury
  • sprawnego komunikowania w organizacji i poza nią
  • pozyskiwania sponsorów
  • motywowania pracowników
  • przygotowywania imprez kulturalnych
  • podejmowania działań marketingowych
  • promocji instytucji w mediach
  • budowania marki instytucji kultury

wiedza dotycząca:

  • organizacji i funkcjonowaniu instytucji kultury
  • nowoczesnych metod zarządzania
  • zarządzania zasobami ludzkimi
  • źródeł finansowania kultury
  • pozyskiwania funduszy zewnętrznych
  • zarządzania projektami
  • public relation
  • prawnych podstaw funkcjonowania instytucji kultury
  • ochrony dziedzictwa kulturowego
  • ochrony własności intelektualnej
  • informacji i komunikacji w kulturze
  • budowania marki instytucji kultury

PROGRAM PRZEDMIOTOWY

  • Animacja kultury
  • Dostępność kultury - staże i wolontariat
  • Marketing i promocja w kulturze
  • Media w działalności instytucji kultury  - prasa, radio, telewizja.
  • Ochrona własności intelektualnej
  • Organizacja i zarządzanie instytucją kultury
  • Podstawy prawne funkcjonowania instytucji kultury
  • Projekt
  • Warsztat z zarządzania kulturą w sieci
  • Warsztaty z informacji i komunikacji  w działalności instytucji kultury
  • Warsztaty z social media w kulturze
  • Warsztaty z sponsoringu, fundraisingu, crowdfunding
  • Warsztaty z zarządzania projektami
  • Warsztaty z źródeł finansowania działalności kulturalnej
  • Zarządzanie dziedzictwem kulturowym
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi