Informacja o Kierunku
Organizator
- Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów
Kierownik
- dr Katarzyna Domańska
Czas trwania
- 2 semestry, zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele
Liczba słuchaczy
- 20
Koszt uczestnictwa
- 1 900 zł za semestr. Opłatę można uiścić jednorazowo lub w czterech ratach zgodnie z obowiązującym na uczelni harmonogramem opłat czesnego.
Kontakt:
Piotr Grenda
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów, Katedra
Tel. (52) 32 66 435 e-mail: grendap@ukw.edu.pl
Rekrutacja
Zapisy
- do 30 października każdego roku akademickiego
Wymagane dokumenty
- odpis dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia
- ankieta osobowa, którą kandydat wypełnia podczas internetowej rejestracji na stronie podyplomowe.ukw.edu.pl
Miejsce składania dokumentów
Sekretariat Instytutu Komunikacji Społecznej i Mediów,
ul. Szymanowskiego 3, p. 1.38
85-074 Bydgoszcz,
Dodatkowe informacje
- O przyjęciu kandydata na studia podyplomowe decyduje zasada kolejności zgłoszeń.
Kontakt
Piotr Grenda
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów,
Tel. (52) 32 66 435 e-mail: grendap@ukw.edu.pl
Informacje ogólne
Studium jest przeznaczone dla absolwentów studiów magisterskich i licencjackich. Przygotowuje do pracy w charakterze menadżera kultury i organizatora imprez kulturalnych, zarządzającego instytucją kultury. Kształci umiejętności: organizowania i zarządzania instytucjami kultury, pozyskiwania funduszy dodatkowych, zarządzania projektami, pozyskiwania sponsorów, współpracy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi, działania marketingowe, budowania pozytywnego wizerunku instytucji i budowania marki instytucji, w zakresie działań promocji i reklamy oraz media relations.
Absolwenci mogą podjąć pracę w bibliotekach, teatrach, kinach, muzeach, galeriach sztuki, agencjach artystycznych, urzędach samorządowych.
Zajęcia prowadzą doświadczeni pracownicy UKW, profesjonaliści, eksperci z zakresu kultury, pracownicy instytucji kultury. Większość zajęć odbywa się w formie warsztatowej.
Umiejętności:
- zarządzania instytucjami w gospodarce wolnorynkowej,
- animacji kultury
- sprawnego komunikowania w organizacji i poza nią
- pozyskiwania sponsorów
- motywowania pracowników
- przygotowywania imprez kulturalnych
- podejmowania działań marketingowych
- promocji instytucji w mediach
- budowania marki instytucji kultury
wiedza dotycząca:
- organizacji i funkcjonowaniu instytucji kultury
- nowoczesnych metod zarządzania
- zarządzania zasobami ludzkimi
- źródeł finansowania kultury
- pozyskiwania funduszy zewnętrznych
- zarządzania projektami
- public relation
- prawnych podstaw funkcjonowania instytucji kultury
- ochrony dziedzictwa kulturowego
- ochrony własności intelektualnej
- informacji i komunikacji w kulturze
- budowania marki instytucji kultury
PROGRAM PRZEDMIOTOWY
- Animacja kultury
- Dostępność kultury - staże i wolontariat
- Marketing i promocja w kulturze
- Media w działalności instytucji kultury - prasa, radio, telewizja.
- Ochrona własności intelektualnej
- Organizacja i zarządzanie instytucją kultury
- Podstawy prawne funkcjonowania instytucji kultury
- Projekt
- Warsztat z zarządzania kulturą w sieci
- Warsztaty z informacji i komunikacji w działalności instytucji kultury
- Warsztaty z social media w kulturze
- Warsztaty z sponsoringu, fundraisingu, crowdfunding
- Warsztaty z zarządzania projektami
- Warsztaty z źródeł finansowania działalności kulturalnej
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym
- Zarządzanie zasobami ludzkimi