Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów

Studia Podyplomowe Marketing internetowy i e-biznes Studia Podyplomowe Marketing internetowy i e-biznes

Studia Podyplomowe Marketing internetowy i e-biznes

Szczegółowych informacji na temat studiów udziela:

e-mail: piotr.siuda@gmail.com

Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów

Rekrutacja trwa do 15 października każdego roku akademickiego.

Czas trwania: 2 semestry, zjazdy odbywają się w soboty i niedziele.
Koszt uczestnictwa to 2250 PLN za semestr; 4500 PLN za całość studiów. Uwaga – zniżka dla absolwentów UKW – 1999 PLN za semestr. Opłatę można uiścić jednorazowo lub w czterech ratach zgodnie z obowiązującym na uczelni harmonogramem opłat czesnego.

Informacje ogólne

Zachęcamy do odwiedzenia dedykowanej strony studiów: http://iukw.pl. Studia „Marketing internetowy i e-biznes” mają praktyczny charakter. Zajęcia prowadzone są przez pracowników różnych firm z branży internetowej, specjalistów od e-marketingu czy badań rynkowych. Dodatkowo zespół wykładowców uzupełniają doświadczeni akademicy specjalizujący się w zagadnieniach konsumpcji, socjologii i psychologii internetu. Podczas zajęć warsztatowych i laboratoryjnych słuchacze mają okazję nabyć „twarde” umiejętności związane z narzędziami, procedurami i technikami marketingu sieciowego. Zdobyta wiedza jest doskonalona podczas przygotowywania projektów marketingowych. Forma prowadzenia zajęć jest jednak zróżnicowana i obejmuje także wykłady, co gwarantuje atrakcyjną i wartościową różnorodność dydaktyczną.

Zapraszamy na:

dedykowaną stronę studiów: http://iukw.pl,

stronę rekrutacyjną: https://www.studiapodyplomowe.ukw.edu.pl/kierunek/marketing-internetowy-e-biznes/ .

Ogólne cele studiów

Proponowane studia dotyczą e-biznesu, czyli jednej z najżywiej się rozwijających dziedzin gospodarki. Studia są w szczególności sprofilowane na innowacyjny i coraz istotniejszy w działalności wszelkich przedsiębiorstw marketing internetowy.

Ogólnym celem studiów jest przygotowanie do prowadzenia działalności e-biznesowej oraz gruntownego wykorzystywania najnowszych narzędzi e-marketingowych. „Biznesowo-narzędziowy” wymiar kształcenia uzupełnia psychologiczno-socjologiczne spojrzenie na współczesnych konsumentów internetowych, a także poznanie prawno-ekonomicznego wymiaru sieci.

Absolwent „Marketingu internetowego i e-biznesu”:

  • Potrafi analizować otoczenie biznesowe firm internetowych.
  • Zna tajniki współczesnego marketingu tradycyjnego i sieciowego.
  • Wie, jak połączyć techniki e-marketingowe z podejściami tradycyjnymi.
  • Wie, jak prowadzić biznes online i jak wystartować z tak zwanym start-upem.
  • Jest świadomy prawnych i ekonomicznych pułapek czyhających na przedsiębiorców internetowych.
  • Sprawnie obsługuje narzędzia Google (na przykład Google AdWords czy Google Analytics).
  • Wie, jak skutecznie promować i sprzedawać przez Facebooka.
  • Wykorzystuje w pracy marketingowej inne social media: Google+, Twitter, Instagram, Tumblr itd.
  • Potrafi pozycjonować strony internetowe.
  • Prowadzi kampanie e-marketingowe i sprawdza ich zasięg oraz skuteczność.
  • Prowadzi badania konsumentów w internecie.
  • Zna zasady tworzenia użytecznych i przyjaznych użytkownikowi serwisów oraz narzędzi sieciowych.
  • Potrafi wykorzystywać technologie mobilne w marketingu.
  • Jest świadomy psychologicznych podstaw zachowań konsumentów i umie zastosować różne socjotechniki sprzyjające sprzedaży.
  • Wie, w jaki sposób biznesowo wykorzystać siłę tak zwanych społeczności wirtualnych.
  • Umie dobierać właściwe narzędzia e-marketingowe do konkretnego rodzaju biznesu.
  • Swobodnie porusza się w świecie technologii IT i zna charakterystyczny dla nich język.

Studia „Marketing internetowy i e-biznes” mają praktyczny charakter. Zajęcia prowadzone są przez pracowników różnych firm z branży internetowej, specjalistów od e-marketingu czy badań rynkowych. Dodatkowo zespół wykładowców uzupełniają doświadczeni akademicy specjalizujący się w zagadnieniach konsumpcji, socjologii gospodarki, socjologii i psychologii internetu. Podczas zajęć warsztatowych i laboratoryjnych słuchacze mają okazję nabyć „twarde” umiejętności związane z narzędziami, procedurami i technikami marketingu sieciowego. Zdobyta wiedza jest doskonalona podczas przygotowywania projektów marketingowych. Forma prowadzenia zajęć jest jednak zróżnicowana i obejmuje także wykłady, co gwarantuje atrakcyjną i wartościową różnorodność dydaktyczną.

Możliwości zatrudnienia

Studia polecane są osobom chcącym pracować w:

  • przedsiębiorstwach internetowych,
  • dziale marketingu dowolnej firmy,
  • firmach z branży e-commerce,
  • agencjach reklamowych, interaktywnych, PR oraz w domach mediowych,
  • portalach internetowych,
  • firmach z branży telekomunikacyjnej.

Warto podkreślić, że powszechność internetu oraz jego rosnące znaczenie powodują, że wiedza, umiejętności oraz kompetencje zdobyte na studiach można wykorzystywać także w innego rodzaju firmach oraz pracując na różnorodnych stanowiskach.

Przedmioty

Współczesny marketing i PR

Współczesny konsument – analiza socjologiczna  

Biznes internetowy – modele i strategie

Krajobraz dzisiejszego polskiego internetu

Użyteczność i dostępność serwisów internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych (Search Engine Optimization)

Psychologia sprzedaży w internecie

Marketing w social media

Wykorzystanie narzędzi Google

Performance marketing

Zarządzanie projektem

Etyka w biznesie internetowym

Prawne uwarunkowania marketingu w internecie

Język internetu a marketing internetowy

Socjologia internetu

Technologie mobilne w marketingu

Facebook – kampanie reklamowe

E-mail marketing

Metody badań w internecie

Content marketing – budowanie treści w internecie

Analityka sieciowa i pomiar efektywności e-marketingu

E-commerce – zakładanie własnego sklepu internetowego

Wymagane dokumenty
  • odpis dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia
  • kwestionariusz osobowy
  • ankieta osobowa, którą kandydat wypełnia podczas internetowej rejestracji na stronie podyplomowe.ukw.edu.pl